Tervetuloa palvelevaan ja kotimaiseen silmälasikauppaan!

Toimitusehdot

Tervetuloa ostoksille uuteen verkkokauppaamme!

Luotettava ja nopea palvelu
Suomalaista työtä ja palvelua
Linssitykset omiin kehyksiin
Korjauspalvelut

Yleistä

Koillis-Optiikka Oy (silmalasikauppa.fi), y-tunnus: 0191608-8, myy tuotteita Suomessa.

Asiakas vastaa itse tilaamiensa lasien soveltuvuudesta itselleen. Pidämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä osto- ja toimitusehdot. Jos olet alle 18 –vuotias, vakuutat nämä ehdot hyväksymällä, että sinulla on huoltajan suostumus tilaukselle.

  • Valitse tuotteet huolellisesti. Tarkista kehyksen tiedot ja koko, jotta se on sinulle sopiva.
  • Tilatessasi voimakkuuksilla olevat silmälasit tai aurinkolasit, täytä silmälasiarvosi huolellisesti. Silmälääkärin tai optikon silmälasireseptin tulee olla voimassa. Tarkista varsinkin reseptin arvojen +/- etumerkit, ne vaikuttavat suuresti silmälasiesi oikeanlaiseen määrittämiseen. Voit halutessasi liittää tilauksen mukaan tiedoston silmälasireseptistäsi tai huoltokortistasi.
  • Merkkaa mitoitustiedot, jotta osaamme hioa linssit sinulle sopiviksi.
  • Linssivalinnassa kannattaa miettiä omat tarpeet ja voimakkuudet sekä kehyksen tyyppi.
  • Linssipinnoitteissa on eroavaisuuksia, joten harkitse ja valitse itsellesi sopivin.
  • Tutustu myös korjaus ja lisätarvikevalikoimaamme. Omille kehyksillesi voit valita korjauspalvelusta esim. nenätyynyjen vaihdon. Samaan tilaukseen voit valita vaikkapa puhdistussuihkeen tai -liinan.
  • Täytä yhteystietosi huolellisesti.
  • Tarkista tilauksesi tiedot yhteenvetosivuilta.
  • Siirry maksamaan.
  • Tilausvahvistus toimitetaan annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Tarkempia tietoja kehyksen koosta, silmälasiarvoista ja mitoituksista löydät silmälasioppaasta.

Jos olet epävarma valinnoistasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, autamme mielellämme.

Toimitus

Lähetämme tilaukset joko kirjeenä tai pakettina tilauksen koon mukaan.

Posti vastaa tilausten toimituksesta. Emme vastaa Postin viivästyksistä tai toimitusvirheistä.

Toimitusaika

Toimitusaika vaihtelee tilauksen ja saatavuuden mukaan. Tilaustuote silmälasi- ja aurinkolasikehyksien toimitusaika vaihtelee muutamasta päivästä pariin viikkoon. Mikäli tuotettasi ei ole varastossa, lähetämme sen sinulle mahdollisimman nopeasti, kun se on saatavilla valmistajalta.

Ilmoitamme asiakkaalle poikkeavista tilauksista ja tilausajoista.

Yksitehosilmälasit

Varastotilauksien toimitusaika on n. 5-7 työpäivää. Kehyksen ollessa tilaustuote, tilausaika määräytyy kehyksen toimituksen mukaan.

Tehdastilauksissa tilausaika on pidempi valmistajan ja tehtaan tilausajan mukaan, n. 10-14 työpäivää.

Tehdastilaukseen menevät linssit ovat yleensä valmistusrajat ylittävät linssitilaukset sekä värilliset ja muuttuvalla tummennuksella olevat linssit.

Moniteho ja 2-tehosilmälasit

Moniteho- ja 2-teholinssit ovat aina tehdastilauksesta toimitettavia tuotteita. Tilausaika niissä on n. 10-14 työpäivää. Kehyksen ollessa tilaustuote, tilausaika määräytyy kehyksen toimituksen mukaan.

Linssitys omiin kehyksiin

Omiin kehyksiin linssitettävien silmälasien tilauksien toimitusaika muodostuu postituskotelon lähetyksen ja kehyksien vastaanottamisen ja valmiiden lasien lähetyksen ja vastaanottamisen muodostamasta ajasta.

Tarkat tilaustiedot linssityypistä, linssiarvoista, mitoituksista ja kehystiedoista nopeuttaa tilauksen käsittelyä.

  • Tilauksen saavuttua meille, lähetämme tyhjän postituskotelon, osoitetarroineen.
  • Tilauksen nopeuttamiseksi, voit postittaa kehyksen suoraan meille, jolloin vältytään yhdeltä toimitusväliltä. Ilmoita tästä tilauksen lisätietokentässä.
  • Pakkaa kehys laatikkoon, lisää osoitetarra ja maksa postituskulut.
  • Vastaanotamme kehyksesi ja yhdistämme sen tilaukseesi.
  • Yksitehotilauksessa menee aikaa n. 2-7 työpäivää saatuamme kehyksen.
  • Moniteho- ja 2-tehotilauksessa menee aikaa n. 5-17 työpäivää saatuamme kehyksen.
  • Toimitusaikaan vaikuttaa tilauksen tiedot. Mitä tarkemmat tiedot kehyksestäsi sinulla on toimittaa, saamme tilattua linssit jo ennen kuin kehys on saapunut meille. Joissakin tapauksissa joudumme odottamaan kehyksen saapumista, jotta linssit voidaan tilata oikeilla mittatiedoilla.

Omiin kehyksiin linssittäminen on asiakkaan omalla vastuulla. Emme vastaa rikkoutuneesta kehyksestä. Kehykset saattavat käytössä esim. vääntyä, haurastua, kovettua tai pehmentyä, jolloin kehys ei välttämättä kestä uutta linssitystä. Otamme yhteyttä, jos kehys ei ole sopiva linssitykseen tai menee rikki linssittäessä.

Hinta

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

Toimituskulut

Toimitus veloituksetta yli 50 € tilauksille. Silmälasit ja aurinkolasit toimitetaan pakettina lähimpään postiin tai postin pakettiautomaattiin. Kotiinkuljetuksen voi valita erikseen lisämaksusta.

Omiin kehyksiin linssittäessä asiakas maksaa itse omien kehyksiensä postituksen linssitystä varten. Käytämme toimituksissa kirjelähetystä, jos haluatte seurantakoodin tai pakettilähetyksen, tulee se valita erikseen lisämaksusta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Payn yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Nettiosoite: visma.fi/vismapay

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puh: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Virheellinen tilaus tai tilauksen peruutus

Jos olet tehnyt virheen tilauksessasi tai haluat perua tilauksen ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman nopeasti. Ensisijaisesti kannattaa ottaa yhteyttä puhelimitse, jotta viesti tavoittaa meidät nopeimmin. Tarkemmat peruutus- tai korjaustiedot on silti hyvä lähettää myös kirjallisesti sähköpostilla. Asiakas vastaa itse tilauksen oikeista tiedoista. Virheellisen tilauksen korjattavat tiedot tulee ilmoittaa selkeästi, jotta pystymme muuttamaan ne tilaukseen.

Jos tilaamiasi tuotteita ei ole vielä ehditty tilaamaan, hiomaan tai lähetetty riippuen tilauksen sisältämistä tuotteista, voimme muuttaa tai peruuttaa tilauksesi. Tällöin palautamme peruutetun tilauksen koko summan.

Mikäli omilla vahvuuksillasi tehdastilatut silmälasi- tai aurinkolasilinssit ovat jo tilattu, linssitilausta ei pysty enää perumaan tai muuttamaan. Jos haluat edelleen tilata lasit, hyvitämme puolet virheellisen tilauksen linssien hinnasta ja tilaamme uudet linssit, jolloin ylimääräiset kustannukset tulevat erikseen maksettavaksi.

Jos tilauksen kehyksen valinnassa on tapahtunut virhe, kerro asiasta ja voimme tarkistaa pystyykö jo tilatut linssit asentamaan haluamaasi eri kehykseen. Joskus tämä on mahdollista, jos toinen kehys on kooltaan ja mitoituksiltaan lähelle samaa kuin vaihdettava kehys. Jos tämä ei ole mahdollista, voidaan kehys vaihtaa toiseen, jolloin maksat erotuksen kalliimpaan. Tilaamme uudet linssit, jolloin ylimääräiset kustannukset tulevat erikseen maksettavaksi.

Asiakas voi tehdä myös kokonaan uuden tilauksen uusilla tiedoilla. Peruutetuista tilauksista palautamme kehyksen hinnan ja puolet linssien hinnasta.

Takuu

Tuotetakuu

Myönnämme kaikille tuotteillemme vuoden tuotetakuun, poislukien Outlet-tuotteet. Tuotetakuu kattaa valmistusvirheet, mutta se ei kata vaurioita, jotka johtuvat normaalista kulumisesta, ulkoisista vaurioista, virheellisestä käytöstä tai huollosta. Tutkimme jokaisen tapauksen erikseen. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ennen lähetystä. Tällöin voimme pyytää selventäviä kuvia laseista ja tarkentavia tietoja, selvittelyä varten. Pyydämme lähettämään lasit meille tutkittavaksi, jos tietojen perusteella katsomme sen aiheelliseksi. Käsittelemme takuut yhdessä valmistajan kanssa ja teemme päätöksen tuotteen korvattavuudesta. Jos, toteamme tuotteen vialliseksi korvaamme sen uudella vastaavalla tuotteella tai korjaamaan vian.

Outlet-tuotteet

Outlet-tuotteille emme myönnä tuotetakuuta. Outlet-tuotteet ovat pääosin poistotuotteita, jolloin niihin ei ole mahdollista soveltaa normaaleja takuuehtoja. Tämä on huomiotu tuotteiden edullisessa hinnoittelussa.

Tyytyväisyystakuu

Silmälaseilla ja voimakkuuksilla olevilla aurinkolaseilla on kolmen kuukauden tyytyväisyystakuu.

Jos et jostakin syystä ole tyytyväinen hankkimiisi silmälaseihin tai aurinkolaseihin, voit vaihtaa ne uusiin takuuaikana.

Mikäli valitsemasi uudet lasit tai linssit ovat kalliimmat, maksat vain hintojen erotuksen.

Jos palautat lasit, etkä halua vaihtaa laseja uusiin, palautamme kehyksen hinnan ja puolet linssien hinnasta.

Olethan aina yhteydessä asiakaspalveluumme, jos et ole tyytyväinen laseihisi. Kerrothan meille selkeästi miksi et ole laseihisi tyytyväinen. Voimme opastaa lasien asennon säätämisessä ja lasien käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Monesti uusiin laseihin vaaditaan tottumista. Jos näkeminen tuottaa isoja hankaluuksia, kannattaa harkita uuden näöntutkimuksen teetättämistä. Tällöin voimme verrata arvoja keskenään.

Tutkimme jokaisen tapauksen erikseen, takuuehtojen tulee toteutua.

Takuuehdot

  • Silmälasit ja vahvuuksilla olevat aurinkolasit tulee palauttaa alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa kaikkine tarvikkeineen.
  • Tilausta tehdessä tulee ilmoittaa oikeat silmälasiarvot. Virheellisten arvojen mukaan tehdyt lasit eivät kuulu takuun piiriin. Asiakas on itse vastuussa antamiensa arvojen oikeellisuudesta, emmekä vastaa tarkastustilanteessa tapahtuneista mahdollisista virheellisistä määritelmistä.
  • Tuotteen tulee olla ehjä. Jos silmälasit tai aurinkolasit vahvuuksilla ovat rikkoutuneet puutteellisen tai vääränlaisen hoidon, huolimattomuuden tai tapaturman takia tai jos et ole noudattanut hoito-ohjeitamme, emme vastaa viallisesta tuotteesta.

Laseihin tottuminen

Otathan huomioon, että uusiin silmälaseihin tottuminen voi viedä aikaa. Myös silloin kun olet tilannut lasit samoilla voimakkuuksilla kuin aikaisemmissa silmälaseissasi. Tottuminen vie aikaa etenkin silloin, kun näössäsi on tapahtunut enemmän muutoksia ja olet tilannut silmälasit uuden silmälasireseptin perusteella. Uusi kehys voi myös vaikuttaa tottumiseen, linssin koko, asento ja etäisyys silmistä muuttuu. Kehystä kannattaakin säätää tai käydä säädättämässä, jos havaitset, että ne eivät istu suorassa oikealla tavalla, valuvat tai painavat jostakin.

Erityisesti monitehosilmälaseihin totuttautuminen voi viedä aikaa. Moniteholinssien ominaisuudet vaihtelevat linssilaadun mukaan. Aikaisempien ja uusien lasien linssityyppi ja -rakenne voivat olla oleellisestikin erilaiset, joten muutos vaatii totuttelua. Moniteholasien tottumisaika voi olla muutaman viikonkin, riippuen voimakkuuksista ja aikaisemmasta kokemuksesta monitehojen käytöstä. Suositeltavaa onkin, että käytät laseja mahdollisimman paljon, jotta tottuisit niihin. Moniteholaseissa katseesi siirtyminen yläosan kaukonäön ja alaosan lukunäön välillä voi tuntua alkuun haastavalta.  Jopa nykyaikaisimmissa moniteholinsseissä kauko- ja lukualueen leveys on rajattu, joten katsoessasi sivuille saatat nähdä hieman epäselvästi. Lukulisäyksen muutokset vaikuttavat moniteholasien näkökentän kaventumiseen myös kaukovoimakkuuden puolelle. Linssiarvojen muuttuminen linssin eri kohdissa, voi aiheuttaa keinuntaa tai huimauksen tunnetta. Joissakin tapauksissa voi käydä niin, että silmien ja aivojen yhteistoiminta ei totukaan tähän ominaisuuteen, silloin pitää harkita muun tyyppistä ratkaisua.

Suosittelemme tästä syystä, että annat silmillesi muutaman viikon aikaa totuttautua uusiin laseihin. Jos kuitenkin jostain syystä tunnet, etteivät uudet silmälasisi vastaa odotuksiasi, otathan meihin yhteyttä tyytyväistakuuajan sisällä, niin autamme sinua.

Reklamaatiot

Tarkista tuote huolellisesti saatuasi sen. Mikäli tuote on viallinen tai rikki vastaanotettaessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mahdollisimman pian havaittuasi vian. Tällöin voimme pyytää selventäviä kuvia laseista ja tarkentavia tietoja, selvittelyä varten. Pyydämme lähettämään lasit meille tutkittavaksi, jos tietojen perusteella katsomme sen aiheelliseksi. Käsittelemme reklamaation yhdessä valmistajan kanssa ja teemme päätöksen tuotteen korvattavuudesta. Jos, toteamme tuotteen vialliseksi korvaamme sen uudella vastaavalla tuotteella.

Palautus

Ostaessasi pelkät kehykset tai aurinkolasit ilman voimakkuuksia tai silmälasitarvikkeita, asiakkaalla on 14 päivän täysi palautusoikeus siitä päivästä lukien, jolloin hän on vastaanottanut tuotteen. Palautusoikeus on voimassa edellyttäen, että ehjä tuote palautetaan kokonaisuudessaan avaamattomassa alkuperäispakkauksessa. Asiakas vastaa tällöin palautuksesta aiheutuneista postikuluista.

Jos palautat silmälasit tai voimakkuuksilla olevat aurinkolasit tyytyväisyystakuun aikana, palautamme kehyksen hinnan ja puolet linssien hinnasta. Tarkista tarkemmat tiedot takuuehdoista. Asiakas vastaa tällöin palautuksesta aiheutuneista postikuluista.

Palautuksista tulee aina ilmoittaa kirjallisesti etukäteen asiakaspalveluun.

Liitä lähetyksen mukaan tilaustiedot, yhteystietosi sekä kuvauksen palautuksen syystä, esim. tieto käydystä sähköpostikeskustelusta.

Kun palautunut tuote on saapunut, se tarkistetaan ja hyväksytään. Rahat palautetaan tilillesi 14 arkipäivän kuluessa palautuksen hyväksymisestä.

Palautusosoite:

Koillis-Optiikka Oy

silmalasikauppa.fi

Annaliisankatu 8

98100 KEMIJÄRVI

050-521 8640

Jos sinulla on kysyttävää, tarvitset apua tai haluat antaa palautetta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, vastaamme mielellämme.

Katso yhteystietomme

Copyright © 2022 Silmalasikauppa.fi